Access Recording & Slides: (For CSPB Members Only)
Education Resources Forum
Description: The syllabus has long been a cornerstone of university teaching, introducing students to the structure and expectations of a course. But this familiar document may not be as straightforward as it seems—its role in the future of teaching is evolving.
Join us for an interactive, online workshop on designing syllabi that set the stage for student success! Whether you're an experienced instructor or looking to build your teaching skills, this session will provide practical strategies for making your syllabus a meaningful and engaging tool. Drawing on education research, we’ll explore the purpose and key components of a syllabus, best practices for syllabus design, strategies to encourage students to read and use it, and alternative formats such as visual or video syllabi. This session is a great opportunity to exchange ideas and refine your approach to syllabus design. Bring your experiences and questions—we look forward to a lively conversation!
This event is part of the Canadian Society of Plant Biologists Teaching Community of Practice. However, you do not need to be a member to participate. We welcome attendees at all career stages, so if you know someone who might be interested, please share this invitation
️Date & Time: Tue May 6 (2hrs)
[2pm AST/1pm EST/12pm CST/11am MST/10am PST]
Registration Link: Contact education@cspb-scbv.ca
Facilitators:
Dr. Solmaz Irani
Assistant Teaching Professor
Thompson Rivers University
Communications Committee, CSPB
sirani@tru.ca
Dr. Miranda Meents
Lecturer
Simon Fraser University
Education Director, CSPB
mmeents@sfu.ca
-------------------------------------------------
ATELIER : (6 mai) Innover le programme pour la salle de classe moderne
Le syllabus est depuis longtemps la pierre angulaire de l'enseignement universitaire, car il présente aux étudiants la structure et les attentes d'un cours. Mais ce document familier n'est peut-être pas aussi simple qu'il n'y paraît : son rôle dans l'avenir de l'enseignement évolue.
Rejoignez-nous pour un atelier interactif en ligne sur la conception de syllabus qui préparent le terrain pour la réussite des étudiants ! Que vous soyez un enseignant expérimenté ou que vous cherchiez à renforcer vos compétences pédagogiques, cette session vous fournira des stratégies pratiques pour faire de votre syllabus un outil significatif et engageant. En s'appuyant sur la recherche en éducation, nous explorerons l'objectif et les composants clés d'un syllabus, les meilleures pratiques pour la conception d'un syllabus, les stratégies pour encourager les étudiants à le lire et à l'utiliser, et les formats alternatifs tels que les syllabus visuels ou vidéo. Cette session est une excellente occasion d'échanger des idées et d'affiner votre approche de la conception d'un syllabus. Apportez vos expériences et vos questions - nous nous réjouissons de cette conversation animée !
Cet événement fait partie de la communauté de pratique de l'enseignement de la Société canadienne des biologistes végétaux. Cependant, il n'est pas nécessaire d'en être membre pour y participer. Nous accueillons des participants à tous les stades de leur carrière. Si vous connaissez quelqu'un qui pourrait être intéressé, n'hésitez pas à lui faire part de cette invitation !
️Date et heure: Mar 6 mai 6 (2 heures)
[2pm AST/1pm EST/12am CST/11am MST/10am PST]
Lien d'inscription: education@cspb-scbv.ca
Facilitateurs:
Dr. Solmaz Irani
Professeur assistant
Université Thompson Rivers
Comité des communications, SCBV
sirani@tru.ca
Dr. Miranda Meents
Chargée de cours
Université Simon Fraser
Directrice de l'éducation, SCBV
mmeents@sfu.ca
Traduit avec DeepL.com (version gratuite)